tirsdag den 8. april 2014

Hjælp en nybegynder!

Egentlig ser jeg mig selv som én der følger rimelig godt med på mange områder og jeg forsøger at følge med udviklingen så godt jeg kan, men... Jeg må jo erkende at det har taget lang tid for mig at hoppe med på Netflix hypen. 
Aner egentlig ikke hvorfor, for jeg elsker serier. Jeg tror faktisk det er fordi jeg ikke har kunnet overskue alle de nye muligheder og mange serier/film der er at vælge imellem :o)

I weekenden fik jeg dog ”taget mig sammen” til at få startet op på det. Drengene var de første til at afprøve, som en afslapningsbelønning efter flere timer udendørs, og de var temmelig begejstrede. Og det er jeg egentlig også, for der er godt nok meget at vælge imellem, både for store og små. Og så er jeg bare helt tosset med at det kan foregå via iPaden, at man ikke er afhængig af at have et tv indenfor rækkevidde og at man kan tage filmen med sig. 

Mange af Anders’ og mine aftener på sofaen går med at zappe rundt efter noget vi gider se og pludselig er der gået 2 timer med ligegyldigt tv… Jeg har den ambition, at vi med Netflix kan finde en serie vi kan blive grebet af og som vi kan glæde os til at se et afsnit (eller to) af indimellem og på den måde se lidt, men godt, tv.

Nu er det så jeg har brug for din hjælp..

Jeg åbnede op for det på Instagram (@mormedmegetmere) i søndags, hvor jeg fik mange gode tips, men jeg er nysgerrig efter at høre dit bud også :o)

Hvor skal vi starte? Hvilken serie skal vi kaste os over først?

Vi er ret glade for krimi- og dramaserier som Borgen, Arvingerne og Broen, men vi er også klar til at lade os overraske :o)  
Men… Hvor skal vi starte?

Jeg har hørt meget godt om mange forskellige serier; House of Cards, Dexter, Orange Is The New Black, Call the midwife, Suits, Breaking Bad, Prisonbreak, Modern Family osv. osv. 
Hvilken vil du anbefale? Tænker vi starter med den der får flest anbefalinger, så jeg håber du vil give din med

Rigtig god dag og tak fordi du kiggede forbi!

36 kommentarer:

  1. House of cards er så god.
    White collar er også rigtig god, og lidt nemmere at se hvis man er træt osv.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din kommentar. Jeg har også haft House of C på planen længe, tænker det må være noget for os med politik m.m. ;)

      Slet
  2. MODERN FAMILY helt klart. Ahrmen den er så humoristisk!! Den så jeg selv.
    Tommi er helt væk i LOST og sammen ser vi HOME LAND
    BIG C så jeg også selv, fantastisk pige serie
    Good luck

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Libbie
      Har hørt så meget om Modern famile og hvor sjov den er så den skal klart have en chance :)

      Slet
  3. Jeg kan klart anbefale Breaking Bad (utroligt man kan holde med de onde) og House of Cards, hvis I godt kan lide politisk drama :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for forslag. Uh det kan vi godt så tænker den må på programmet. Breaking bad kender jeg ikke så meget tilmed har efterhånden hørt den nævnt en del gange, må se nærmere på den også

      Slet
  4. Homeland - fantastisk serie!!!! Og Sherlock Holmes i ny version er også virkelig god!!
    Breaking Bad bliver man bidt af på trods sindssyge scenarier - men virkelig underholdende :)
    God fornøjelse!!! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak fordi du bød ind, jeg skal helt sikkert kigge nærmere på de tre du nævner :)

      Slet
  5. Uh det er lidt svært at sige hvad i skal starte med, men tror at Dexter ville være et godt valg når i godt kan lide krimier. Derefter ville jeg se Breaking Bad, The Walking Dead ( første sæson er FANTASTISK, anden er lidt skod, men derefter er det rigtigt godt) eller LOST. Orange is the new Black er en god tøseserie, uden at den er for lyserød. Modern family er ret sjov, men også meget "let", super god at se når man er træt. Spartacus er super, lidt en blanding mellem 300 og Gladiator. Og så er der sikket en masse andre jeg har glemt ;-) jeg ser lidt for mange serier, tror jeg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din kommentar, masser af gode forslag at gå efter. Tænker jeg starter med OITNB selv og så skal jeg lige finde ud af hvilken vi skal starte med som "fælles projekt". Der er jo bare så mange at vælge imellem :)

      Slet
  6. Er jo serienarkoman ;) Er vild med Suits, Lillyhammer, The Good Wife, Homelands, Breaking Bad, Orange is the new Black, Dexter, Gossip Girl, Heroes og mange flere :)

    SvarSlet
    Svar
    1. :) Tak for de mange forslag. Du nævner også mange af dem jeg har hørt godt om så vi må vist bare beslutte os for en at starte med og så tage dem fra en ende af :)

      Slet
  7. Åh, der er mange gode… Men Dexter!!! Breaking Bad, Lost og Homeland er virkelig virkelig gode!! Nogle af dem skal liiige i gang, men så fanger de altså… Rigtig god fornøjelse :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Betine. Ja Dexter er nævnt mange gange efterhånden. Den må vi se nærmere på snart tror jeg :)

      Slet
  8. Homeland, House of Cards, Breaking Bad og Suits. De har været et hit hos både mand og kvinde herhjemme!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Camilla. Dem må vi se nærmere på :)

      Slet
  9. Jeg synes helt klart "Orange is the new black". Den er hylende morsom. Jeg havde computeren med rundt i alle rum, da jeg var i gang med serien;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tror også det bliver den jeg selv starter op med når jeg har lidt "alenetid"
      Tak for din kommentar

      Slet
  10. Jeg er også vild med de tre serier du nævner, og jeg vil absolut anbefale Dexter. Det er simpelthen sådan en spændende serie, som man ikke må gå glip af. Breaking Bad er også rigtig god og spændende, selvom den har lidt en død periode i de midterste sæsoner (efter min mening).
    Modern Family er også godt (men dog slet ikke i samme genre) - godt hvis man skal have lidt let underholdning uden fordybning.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Pernille. Vi må snart se nærmere på Dexter, de to andre du nævner skal vi også have gang i er jeg sikker på efterhånden, med alle de anbefalinger de også har fået :)

      Slet
  11. Hvis du skal se noget bare dig, så kan jeg anbefale Call the Midweif. Og så har jeg lige slugt Lark Rise to Candelford. Ren romantik… Det er faktisk det eneste jeg har fået set, efter jeg hoppede med på vognen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din anbefaling. Den lyder også som noget for mig, Call the M :)

      Slet
  12. House of cards, Suits og White Collar er alle tre super serier, hvis du spørger mig :-)
    Og så et Netflix bare fantastisk og nemt selv for børn.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er nemlig skønt for børn også! Tusind tak for forslag :)

      Slet
  13. Haha, jeg ser nok serier som vil appellere mere til dig, end til din mand, men måske med en undtagelse, Revenge. Handler om en pige som vil tage hævn over sin far ved at infiltrere en meget højtstående og rig familie. Jeg synes den er virkelig spændende.

    Der ud over ser jeg Vampire Diaries, Hart og Dixie og Carrie Diaries, men det er vist med for det kvindlige køn...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Trine. Også godt med forslag til tøseserier :)

      Slet
  14. lillyhammer er en meget overset netflix serie som er ret skæg; handler om en tough mafia-boss som flytter til Lillehammer i Norge, og det medfører nogle ret morsomme situationer. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Okay ja den har jeg ikke hørt om men det lyder da rimelig skørt :)

      Slet
  15. Suits, White Collar og Orange is the new Black :-)
    The Vampire Diaries er god til de dage, man bare har brug for at koble af og ikke tænke for meget - men som andre nævner, er den meget piget

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for din kommentar og forslag, Suits og OITNB må snart på programmet herhjemme :)

      Slet
  16. Ja! Der er nemlig rigtig mange gode serier på Netflix. Blandt favoritterne herhjemme er House of Cards, Lilyhammer, Modern Family og Orange is the new black. God fornøjelse...
    Mvh. Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Lone. House of C, Modern famile og OITNB er blevet nævnt så mange gange efterhånden at vi ikke kan overse dem ihvertfald :)

      Slet
  17. Shameless og true dectives kan varmt anbefales.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...