tirsdag den 14. januar 2014

Når musene er ude...

... danser rotten rundt
Ja altså, jeg udnyttede at drengene var ude at føjte i weekenden og fik ryddet godt og grundigt op på deres værelser. Jeg synes altid det giver mere rod en ryddelighed når jeg forsøger at skabe orden, mens de danser omkring mine ben.
Så får de øje på alt det jeg forsøger at lægge på plads og pludselig er der mere legetøj fremme end der var ingen jeg startede på at rydde op, så det var med at gribe chancen :o)

Jeg fik sat de sidste ting med et snert af baby væk, det er helt vildt at Sigurd snart bliver 3 år og at der bare slet ikke er noget baby tilbage herhjemme. Det har jeg det temmelig ambivalent med..

Her får I glimt fra et hjørne på Sigurds værelse. Han elsker at lave mad til os, arbejde med sit værktøj, spille musik og lege med lastbiler, brandbiler, ambulancer, ja alle slags biler, så det har fået god plads på værelset.

Der er spræl på farverne hos ham og det skal der være plads til hvis du spørger mig.
Jeg ville elske at deres værelser var nydeligt afstemt i smukke douche farver, men det er bare ikke en mulighed herhjemme, for de får lov at lege med de ting de nu engang har og har ønsket sig og så kan vi jo altid forsøge at dæmpe farveorgiet i stuen bare lidt ;o)

Dog har jeg lidt at sige på nogle af tingene, f.eks. når det kommer til knagerne på væggen. De smukke Dots fra Muuto er skønne at kigge på, røre ved og ikke mindst at bruge og de gør det godt som knager på væggen. De kan købes hos Modern Mood lige her og herhjemme pynter de både på skabene i bryggerset, på væggen i soveværelset og på børneværelset :o)

Nu mangler vi så bare lige at få skiftet gulvene i deres værelser, jeg hader hader hader det gulvtæppe der lå på da vi overtog huset for et år siden, heldigvis var det dog nyt, men det bliver en glædens dag den dag vi får mulighed for at købe nyt gulv - men Rom blev som bekendt ikke bygget på én dag.. ;o)

Det er helt utroligt så meget det betyder for deres leg, at der kommer lidt styr på legetøjet indimellem.
Jeg har endelig fået klippet bogstaver ud til alle kasserne i reolen, så nu ved drengene (og deres far :o)) hvor tingene hører til :o)

I går eftermiddags blev jeg inviteret indenfor på lækker middag med dertilhørende klaverspil og skønsang og jeg stornød det - og det gjorde Sigurd vist også :o)

3 kommentarer:

  1. Det er skønt at få ryddet op - og ud - på værelserne. Jeg tog samme tur i sidste weekend, og pigerne gik straks i gang med at lege, for nu var det til at overskue. Karoline har dog fået en masse Lego Friends og Playmobil i jule- og fødselsdagsgave, og der skal jeg have fundet på en bedre løsning end nu, hvor det flyder over det hele....

    SvarSlet
  2. Jeg kender det alt for godt, det med oprydningen. Selv om mine unger er store, så gir jeg den også en gang imellem en skalle, og de sætter pris på det... :-)

    SvarSlet
  3. Det kunne lige så godt være et indlæg jeg havde skrevet det her! ;)
    Er vild med din indretning.. sådan skal et rigtig drengeværelse se ud!

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...