onsdag den 15. maj 2013

Må man det?..

.. Male på kongeligt porcelæn altså?

Jeg har i lang tid sværmet lidt om mors dags platterne i diverse genbrugsforretninger. De koster meget lidt og jeg er egentlig ret vild med motiverne på dem, men knap så vild med teksten forneden hvor der står "Mors dag 19xx"

En dag røg der et par stykker med hjem..
Teksten blev camoufleret med maling og maskingtape og nu hænger de, sammen med Kähler uret og en porcelænsfugl, i et hjørne og lyser op og giver lidt personlighed til rummet.
Jeg synes egentlig at kobber og neon klæder den lækre blå, klassiske farve ret godt og giver tallerkener og motiver et tvist.

Sammenlagt har materialer og tallerkener kostet på den gode side af 35 kr. så man må sige at det er billig vægpynt.
Så kan de få lov at hænge der til jeg finder på noget andet :o)


Apropos vægpynt, så husk at være med i konkurrencen om et super lækkert print fra Louise Huus. Det foregår lige her


5 kommentarer:

  1. Rigtig god idé! Og når det er en god idé må man selvfølgelig gerne male på kongeligt porcelæn :)

    SvarSlet
  2. Det må man MEGET gerne! Jeg har selv leget med maskintape på Bjørn Wiinblad platter, og kan ganske gode lide resultatet. Hvis du har lyst, har jeg lidt af mine platter på min blog, som du kan se...
    Jeg synes, det ser super fint ud, det du har lavet. Kh. Kristina

    SvarSlet
  3. God ide :) jeg har også brugt noget af hays neon orange bånd til at hænge dem i, det giver dem også et lidt mere moderne udtryk :)

    SvarSlet
  4. Haha, som ægte RC-fan, burde jeg jo mene, at det er ren blasfami - men omvendt ser det godt nok fedt ud (: Og jeg ejer selv flere af Lisa Grue's platter, og det er jo også R.C med påmalet kunst, og dem er jeg rigtig glade for.

    - Anne

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...