onsdag den 14. november 2012

Grønkålssalat

Som tidligere skrevet er jeg ret stor fan af grønkål
Denne version ser måske ikke så appetitlig ud på billeder, men det smager nu altså skønt

Her kommer en temmelig nem opskrift på grønkålssalat hvis det kunne friste..?

Køber du grønkål der allerede er snittet sparer du dig selv for en del hakkeri - det skal nemlig hakkes ret godt ellers er det ikke nemt at få tygget sig igennem :o)

Du skal bruge:
1 dl piskefløde
2 dl syrnet fløde (jeg bruger cheasy fraiche 6%)
4 dl frisk finthakket grønkål
1 syrligt æble
1 dl rosiner
1/2 spsk sukker
salt og peber

Sådan gør du:
Pisk fløden til let skum og vend syrnet fløde i. Riv æblet eller skær det i tern og vend det i flødeblandingen. Tilsæt de øvrige ingredienser
Stil salaten tildækket i køleskabet i mindst 30 min.
Smag til med salt og peber

Velbekomme..

2 kommentarer:

  1. Det ser lækkert ud :) Jeg aner ikke hvad jeg skal stille op med grønkål, som jeg er blevet anbefalet at spise, så hvis du har flere gode opskrifter med grønkål, tager jeg gerne imod dem :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det smager også virkelig skønt :o)
      Jeg har vist et par grønkålsopskrifter mere i ærmet, skal se om jeg kan få dem skrevet ned her også :o)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...