fredag den 30. marts 2012

Bring it on...!

ADVARSEL: nedenstående handler ikke ligefrem særlig meget om lykke og forårsfornemmelser..

Kender I det at man nogle gange kan føle sig så presset at man tænker "nu kan det da ikke blive værre" - og så rammer endnu et uheld...
Nu er jeg nået dertil hvor jeg bare siger "Bring it on..." Jeg kan klare det - jeg har prøvet det der var værre :o)

Siden december har Sigurd ikke haft en (EN!!) eneste uge hvor han ikke har været syg!
Hvordan er det liiige at man skal få en hverdag til at hænge sammen når han er syg 3 ud af 5 hverdage i gennemsnit? Heldigvis har vi de mest hjælpsomme og fleksible bedsteforældre i nærheden, eller havde hverken Anders eller jeg da noget job nu..

I går havde Anders fødselsdag men brugte formiddagen hos lægen med Sigurd der fik konstateret (endnu) en mellemørebetændelse og også blev sat i behandling for astmatisk bronkitis!
Jeg krydser alt hvad der krydses kan for at han nu kan komme på højkant for det er godt nok synd for den lille mand..!
Han sover stort set ikke om natten (ja det gør vi jo så heller ikke..) og han har ikke taget på i flere måneder, så han er efterhånden ved at være en lille smal gut for han vokser dog stadig i højden..
Jeg bekymrer mig konstant og hver morgen skal man være omstillingsparat som ind i h.. for vi ved aldrig om han er frisk til at komme afsted...

Heldigvis er Anders og jeg stærke sammen og vi ved begge to at der bare ikke kan være særlig meget kærestetid for tiden. Vi er gode til at minde hinanden om at holde fast i forventningens glæde om at vi på et tidspunkt kommer dertil hvor vi kan tage på weekendophold og slappe af en heeel weekend, bare os to :o)

I går var der fyringsrunde på mit arbejde og 12 mennesker blev afskediget og 8 fik tilbudt andre stillinger... De sidste to uger har vi nærmest hveranden dag fået dårligt nyt på arbejde, så det er efterhånden en smule svært at holde humøret oppe dér.. Heldigvis har jeg dog stadig mit job!

I morges vågnede William så og kastede op og det ene forhjul på bilen stod og råbte pfyyyyy ad mig, så der skulle både findes pasning til dreng nr. 2 og også skaffes en bil så jeg ikke endte midt på motorvejen med fladt dæk...
(jeg kom kun 6 minutter for sent i dag - ja ja man lærer vel med tiden at rende stærkere og planlægning bliver da også én af ens spidskompetencer hvis ikke det allerede var det..!)

Nu vil jeg tænke positive tanker og glæde mig til at holde weekend med mine to drenge - Anders har arbejdsweekend..
Her kommer lidt billeder fra dagen i går, jeg fik da trods alt lavet fødselsdagsmiddag til min kære mand og vi startede også dagen med gaver og nybagte boller.. Og så havde William påskepynt med hjem fra børnehaven, der nu hænger og pynter lidt i et hjørne af stuen..

Rigtig god weekend til Jer alle :o)

6 kommentarer:

  1. Hvor er det synd for ham og jer, sikke en omgang :( Håber i snart er ude over al sygdommen.

    Vores dreng har også været meget syg, han har været hjemme sammelagt næsten fire uger ud af årets første 3 måneder.. men jeg er jo fritstillet nu, så haft tid til selv at passe ham (der er ikke noget der er så skidt, at det ikke er godt for noget... eller sådan noget) Ville også sige 'bring it on' men jeg synes faktisk vi fortjener lidt medgang - og det gør i da også. Godt i har bedsteforældrene til hjælp!

    Håber i får en dejlig weekend og påske :)

    SvarSlet
  2. Jeg sender lige en masse tanker og en spand positive energi, for helt ærligt i trænger da til lidt medgang. Det er så hårdt både for barn og forældre med al den sygdom, og nattesøvn har alle jo altså brug for. Jeg kender godt tanken 'bring it on' efter alt det der er sket i foråret. For man bliver jo stærk af modgang (men derfor er medgang jo stadig ønskeligt).
    Jeg håber I får en skøn weekend, og at begge drenge bliver raske igen.

    SvarSlet
  3. Ej sødeste Pernille, sikke da en omgang. Kan godt forstå at du snart ikke orker mere. Men synes at det er sejt, at du ikke for længst har smidt "håndklædet i ringen" med al den modgang. Jeg håber, at det snart vender for jer, så I kan nyde foråret/sommeren og hinanden sammen.

    Stort knus herfra.

    SvarSlet
  4. Årh, nej - lad det stoppe nu!

    Jacob var også rigtig meget syg da han lige startede i vuggestuen, men det har faktisk hjulpet da han begyndte at få astma-medicin (spacer). Håber det samme gælder Sigurd.

    Hvor er forældre da virkelig guld værd i sådanne situationer - ved ikke hvordan vi havde klaret den uden min mor og svigermor.

    Men sikke da en øv-dag på jobbet, håber I får en bedre påske.

    Glæder mig til vi snart skal ses igen :o).

    Kh. Pia

    SvarSlet
  5. Puhhh kan godt forstå at du synes det hele er liiige i overkanten nu, hvor er I bare uheldige! Og hvor er det altså synd for Sigurd (og for jer!) Vi kunne heller ikke klare os uden bedsteforældrenes hjælp, de er GULD værd i disse sygdomstider! Håber det nu hjælper med en evt. astmamedicin og at I får en god weekend trods alt - og lad os så lige få lidt forårsvarme, så alle bacillerne kan blive sendt til langbortistan!!!
    Kh Bodil

    SvarSlet
  6. Kære søde Pernille
    PUUUUHA! Det satte lige min egen hverdag lidt i relief.... :)
    Sender varme tanker og håber at foråret snart blomstrer hos jeg.
    Kærlig hilsen

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...