søndag den 16. oktober 2011

Barselsstatus

I morgen skal jeg på arbejde... Altså på arbejde efter barsel og starte i et nyt job
Jeg glæder mig helt vildt til at komme i gang med det nye og glæder mig over at jeg kender virksomheden, systemerne, arbejdsgangene osv. på forhånd, så jeg i det mindste er lidt på forkant. Der skal nok blive en masse at lære og huske, så jeg vil nok være ret smadret hver aften det kommende stykke tid...

... derfor er det også endnu mere lækkert at Anders skal være på barsel de næste par måneder, så han er hjemme hver dag og også hver weekend...

Når jeg nu sidder her og gør barselsstatus ser det således ud:

- Blev mor til 2 i år: Sigurd og bloggen. Var i forvejen mor til William
- 2 barnedåb (Sigurds og en som gæster)
- 1 mellemørebetændelse incl. sprængt trommehinde
- Børnehavestart (Var dog kun mig der synes det var totalt angstprovokerende, William var helt klar fra dag 1)
- 8 gange babysvømning
- 2 ture hos ørelæge
- 6 nye tænder
- 2 vaccinationer med dertilhørende feber
- 5 besøg hos vagtlægen
- Alt for lidt kaffe
- 6 mdrs amning
- Briller igen
- Hårtab en masse (både planlagt og ufrivilligt)
- Jobsamtaler
- 1 uge i sommerhus i Øster Hurup
- Nyt job
- Alt for lidt søvn
- Modermærke fjernet
- 4 nye bekendtskaber
- En del mere tapet i boligen
- Et utal af forkølelser
- Hæklestart
- Alt for lidt tid til at kysse på min mand
- Et utal af blodprøver
- 1 koloskopi
- 1 gastroskopi
- 1 ultralydsscanning
- 1 MR scanning
- 30 års fødselsdag i haven
- En masse krea projekter begyndt og afsluttet
- En helt masse flere oplevelser
- En helt masse ting jeg enten har glemt, fortrængt eller benægtet ;o)

Og stadig en masse uafsluttede projekter, som jeg forhåbentlig får gjort færdige engang.. (Men jeg bliver nok aldrig færdig med at have projekter..)
Banditten der kan tage æren for, at jeg har været på barsel...
Ja, jeg synes egentlig der har været ret meget sygdom inkluderet i denne barsel og det har været rigtig tidskrævende!
Jeg synes godt nok også det har været en MEGET anderledes barsel end med William. Men sådan vil det nok altid være; at den første barsel bare er noget helt specielt.
Ikke så meget pga. barnet men mere fordi der er mange flere og anderledes rutiner med nummer 2. Én der skal hentes og bringes, smøres madpakker til, vækker en (hvis ikke den lille gør det :o)), én der stiller spørgsmål konstant, én der også bliver syg og én der bringer smitte med hjem...

Men nøj, hvor har der også været mange stjernestunder.. At være vidne til den søskendekærlighed der har blomstret fra første sekund og se hvordan Sigurds øjne stråler når han ser på sin storebror - helt ubeskriveligt!

Det er selvfølgelig også noget helt andet at der nu er et barn til hver af os at sørge for, hvor den ene førhen havde frie hænder :o)

Nu vil jeg nyde de sidste timer af min barsel - måske jeg aldrig skal opleve at være på barsel igen!..

Rigtig god aften til Jer derude

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...