onsdag den 10. august 2011

Award - del 2 - lær lidt om mig..

NU må det være på tide at jeg får svaret på de spørgsmål som fulgte med, da jeg fik en award fra Karla og Co...

Reglerne for awarden er disse: Man skal linke til den blogger, man har fået awarden af. Desuden skal man give awarden videre til 5 bloggere, som har under 100 faste læsere. Og så skal man svare på 5 spørgsmål.
 
Here it goes..

Spm 1: Hvorfor begyndte du at blogge?
Jeg startede egentlig fordi jeg havde lyst til at have et sted at skrive om hverdagen, oplevelser, tanker, projekter, alt, intet osv. Nogle gange går jeg og tænker "er jeg den eneste der har det sådan her/tænker det her osv." men i blogland fandt jeg hurtigt ud af, at det er jeg ikke.
Og så synes jeg også det er skønt at "møde" andre mennesker og få inspiration fra det andre går og sysler med.
Derudover synes jeg også at en blog giver venner og familie, der ikke lige bor rundt om hjørnet, en god mulighed for at følge lidt med og så kan det også være sjovt at have om nogle år og se tilbage på dagene der gik (alt for stærkt)

Spm. 2: Hvilke blogs følger du?
I starten læste jeg (selvfølgelig) dem som mange/alle læser - men jeg fandt hurtigt frem til nogle af de "mindre" befærdede og synes egentlig også de har rigtig meget at byde på. De er knap så kommercielle og det synes jeg også har sin charme :o)
Se evt. min blogliste for inspiration..

Spm 3:Favorit farve(r)
Hvis man tager et kig ind hjemme hos os, vil man nok hurtigt opdage at vi ikke er farveforskrækkede.
Jeg har dog en større svaghed for pink end for andre farver. Den drager mig bare altid... Har dog ikke iklædt mine drenge i pink fra top til tå (endnu) men William har da en skjorte med pink striber..
Generelt er jeg til farver frem for sort/hvid da jeg synes det påvirker humøret positivt :o)

Spm 4: Favorit film
Efter jeg blev mor er det godt nok ikke tit jeg får set en film. Men jeg satser/håber på at det på et tidspunkt vil blive sådan igen, at min mand og jeg kan hygge med en film på sofaen fredag aften efter en god arbejdsuge med to drenge der sover sødt i deres senge ;o)
Jeg kan egentlig lide de fleste film genrer og er nok også lidt mærket efter mine år i Blockbuster (det var dengang vi udlejede VHS!!) Dengang så jeg rigtig mange film, så jeg er nok lidt kritisk.
Synes også det er dejligt afslappende at se en serie hvor jeg bare kan koble fra imens. Jeg kan lide at se både danske som Borgen, Rejseholdet m.fl og udenlandske som CSI, Desperate Housewives m.fl.

Spm 5: Hvilke lande drømmer du om at besøge og hvorfor?
Jeg har allerede haft fornøjelsen af at besøge rigtig mange lande.
Jeg har været i Sverige, Tyskland, Belgien, Norge, Holland, Belgien, Frankrig, Italien, Schweiz, USA, England, Rusland, Canada, Malta, Cypern, Tyrkiet, Tjekkiet - ja nogle af landene har jeg besøgt flere/mange gange og jeg har sikkert også glemt nogen på listen..

Jeg drømmer om at komme tilbage til USA for det bare er et fantastisk land og så kunne jeg godt tænke mig at opleve Australien og New Zealand.
Men altså - det er svært at fremhæve nogle lande, for jeg kunne egentlig godt tænke mig at føje rigtig mange lande til min besøgt-liste inden jeg bliver gammel.. Det er fedt at rejse og opleve andre kulturer og lande :o)

Nye awardmodtagere:
Jeg skal give awarden videre til 5 andre bloggere - men det er så her jeg kommer i problemer..
Jeg synes det er rigtig svært at finde 5, da mange af dem jeg gerne vil give den til, allerede har fået en (eller flere) eller har over 100 faste læsere
Så jeg vil holde mig til de to jeg har fundet og håbe det er okay...

Den ene er Meloupes univers: En blog skrevet af Mette. Om livet (på Lolland), hverdagen, børn og kreasysler.
Den anden er Rumpetski: En blog skrevet af Dorthe der blev mor for ikke så længe siden og som er godt i gang med at udvikle krea-genet.

Glæder mig til at følge begge blogs fremover - og håber de vil tage imod awards'ne :o)

1 kommentar:

  1. Hej Pernille. Tak for kommentaren på min blog, dejligt at du har lyst til at læse med.
    Takker også mange gange for den fine award! Jeg må straks gå i tænkepause:-).
    KH Dorthe

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...